Soczewica dobra na odchudzanie!

dieta odchudzającaNieduże czerwone lub zielone nasiona soczewicy to doskonałe składniki w każdej diecie redukującej tkankę tłuszczową oraz w diecie wegetariańskiej. Ziarna soczewicy są beztłuszczowe, dodatkowo zawierają sporą dawkę białka, którym niejednokrotnie można zastąpić mięsny posiłek. To doskonałe warzywo dla przyszłych mam, ponieważ zawiera także kwas foliowy. Oprócz tego soczewica  wzbogacona jest także w drogocenne i łatwo przyswajalne żelazo.

 

Soczewica

O tym, że soczewica jest jadalną rośliną uprawną wiedzieli już ponad cztery  tysiące lat temu starożytni Egipcjanie, Grecy i Rzymianie, dla których
stanowiła ona jeden z głównych składników codziennego pożywienia. Soczewica  cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele  białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak  wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości.

Spożywanie dużej ilości soczewicy wzmacnia także układ krwionośny ponieważ wysoka zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek  i ponosi poziom hemoglobiny. Soczewica ze względu na wysoką ilość  błonnika jest również zalecana dla osób, które stosują dietę odchudzającą.
Zatem zważywszy na wszelkie zdrowotne właściwości tej rośliny, jak też świetne walory smakowe nic dziwnego w tym, że przysłowiowa miska soczewicy  coraz częściej gości również na naszym stole i stanowi urozmaicenie naszego  pożywienia.

 

Zalety soczewicy

Większość soczewic posiada bardzo niski indeks glikemiczny,  co sprawia że mogą ją spożywać osoby na diecie oraz te cierpiące na cukrzycę.  Błonnik, który jest zawarty w soczewicy redukuje poziom  tłuszczów oraz poziom glukozy.

Najczęstsza, spotykana odmiana soczewicy to ta, która przypomina barwą odcienie  brązowego, a jej istota jest w postaci małych cynamonowych ziarenek. Większość z tych odmian soczewicy charakteryzuje się nadzwyczajnym, wyrazistym  smakiem.

Moczenie  wcześniej soczewicy w celu jej odpowiedniego przygotowania nie zawsze jest  konieczne. Czasami wystarczy ją odrobinę schłodzić w lodówce. Przed  przygotowaniem do spożycia wszystkie ziarna soczewicy należy dokładnie przebrać  i opłukać wodą.

Gotowanie soczewicy zajmuje przeciętnie do dwudziestu minut.

Soczewica może służyć, jako dodatek do wielu potraw, można ją łączyć z  różnorodną kuchnią i zestawami obiadowymi zależnie od pomysłowości.

Wykorzystywana jest do produkcji różnych past, farszów i pasztetów. W kuchni polskiej największą popularnością cieszy się zupa z soczewicy.

Soczewicę zaleca się:

  • osobom na diecie odchudzającej
  • osobom na diecie wegetariańskiej
  • kobietom w ciąży i tym planującym potomstwo

Ile kalorii mają ziarna soczewicy? Ziarna soczewicy (100g) to ok. 327 kcal.

 

Polecane dania z soczewicą:

zupa z soczewicyZupa z soczewicy

Dostępna we wszystkich  naszych barach

Cena: 5 zł

Sycąca i pożywna:)

 

Kotlety z soczewicy

Dostępne w Manufakturze

Cena: 10,90 zł

 

 

Zapiekanka ziemniaczana z soczewicą

Dostępna w Manufakturze

Cena: 10,60 zł

 

 

 

Żródła:

 http://naodchudzanie.com/soczewica/

http://www.naszstyl.pl/zdrowie/dieta/534-zdrowotne-dzialanie-zywnosci-warzywa-i-owoce-cz-ii

Więcej Serwisów